Agresivnost kod pcela - otvorena podnjaca

Danas sam imao prilike da uporedim ponasanje pcela u kosnici prilikom
pregleda tacnije njihovu agresivnost. O cemu se zapravo radi.

Vrsio sam rutinski pregled pcela, niposto ne grubo vec onako polako i
temeljno. Medjutim primetio sam veliku razliku u ponasanju pcela u
kosnicama sa OTVORENOM i ZATVORENOM PODNJACOM. Naime one sa otvorenom
podnjacom su bile agresivnije napadale su i pratile ruku i bez nekog
veceg uznemiravanja sa moje strane. Napadale su odmah po skidanju
zbega, tako da sam morao da uzmem rukavice. Dok su pcele u kosnicama
koje su imale zatvorene podnjace bile mirne kao drogirane.

Sta je razlog ovakvom ponašanju. Po mome.
Izlozenost i ranjivost kosnice sa donje strane. Jeste postoji zicana
resetka ali to ne sprecava pcele tudjice da nasrcu i napadaju na nju.
Sto izaziva odbrambeno raspolozenje i agresivnost kod pcela domacina.
Drugi glavni razlog je izlozenost vetru i drugim vremenskim
nepogodama, sto takodje cini pcele uznemirenim i pre prilaska pcelara
kosnici. Dakle zakljucak, nek prica ko sta hoce ali zatvorena podnjaca
je zakon. Naravno to podrazumeva i duboku podnjacu sa antivaroaznom
resetkom i limom ispod koji se uvlaci i izvlaci po potrebi.

Comments

Popular posts from this blog

DMB 450m

Betonski stubovi

Pogace za pcele, kako ih ja pravim